Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul GIURGIU 30 la Galati, la dana APDM, 26.12.2006 – Cristian Gregoretti

Impingatorul GIURGIU 30

A fost construit in 1991 la Santierul Naval Giurgiu pentru NFR Drobeta.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii pana catre sfarsitul anului 2006.
In 2005 a fost elaborata Hotararea Guvernamentala privind aprobarea ”Programului anual de modernizare a parcului de nave fluviale sub pavilion roman destinate transportului public”, prin care NFR Drobeta trebuia sa aloce 5,4 milioane Euro, iar statul 1,8 milioane Euro pentru modernizarea a 4 impingatoare si 30 de barje (lista acestora era specificata in cadrul Hotararii Guvernamentale, de asemenea era specificat anul in care urma sa fie modernizata fiecare nava si valoarea investitiei – pentru acest impingator ar fi revenit 1.022.000 Euro).
Impingatorul GIURGIU 30 ar fi trebuit sa fie modernizat, conform proiectului MERCUR – Clasa 200 – in cursul anului 2008.
Acest lucru nu s-a intamplat, pentru ca in Romania, Hotararile Guvernamentale au “caracter optional” pentru unii…

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatoarele DOLJ, BRASOV, GIURGIU 30 si GIURGIU 23, reparate si revopsite in portul Docuri, Galati, 24.08.2013 – foto: Paul Ionescu

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatoare scoase la vanzare de catre Navrom Galati, in prim plan CANOPUS III (ex GIURGIU 30) – foto: Paul Ionescu

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

In prim plan, impingatorul CANOPUS III (ex GIURGIU 30) in 2013, cu putin timp inainte de a parasi definitiv Romania – foto: Marean Corporation

In loc sa ajunga la modernizare, in 2007, impingatorul GIURGIU 30 avea sa ajunga in parcul rece de la Drobeta Turnu Severin, pentru ca, din 2009, sa fie mutat in parcul rece de la Chiciu Mic, dintre Galati si Braila.
Ca si alte impingatoare retrase acolo in perioada 2008-2009, si impingatorului GIURGIU 30 i-au fost sudate table in dreptul geamurilor si usilor.
A stat acolo pana la inceputul anului 2013, cand a fost adus la Navrom Shipyard Galati.
A fost revopsit in schema de culoare originala, reparat, fiind vandut impreuna cu alte cinci impingatoare ale Navrom Galati companiei Marean Corporation din Uruguay.
Cele 6 impingatoare vandute au fost: GIURGIU 23, GIURGIU 25, GIURGIU 30, BRASOV, DOLJ, FILIASI 12.
Numele i-a fost schimbat in CANOPUS III, pavilionul temporar arborat fiind cel panamez. La livrare toate cele 6 impingatoare erau perfect functionale. Au ajuns in portul Constanta in cursul lunii octombrie 2013, fiind apoi incarcate pe o nava heavy-lift cu destinatia Uruguay.
In Uruguay au ajuns catre sfarsitul lunii noiembrie 2013, fiind duse pe fluviul Parana si acostate in portul Nueva Palmira.
Si au ramas acolo vreme de aproape 7 ani.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

CANOPUS I (ex GIURGIU 23), CANOPUS II (ex GIURGIU 25), CANOPUS III (ex GIURGIU 30) si ACHERNAR III (ex BRASOV) in drum spre Uruguay, 2013

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatoarele ACHERNAR I (ex DOLJ), ACHERNAR III (ex BRASOV)ACHERNAR II (ex FILIASI 12), CANOPUS I (ex GIURGIU 23)CANOPUS II (ex GIURGIU 25) si CANOPUS III (ex GIURGIU 30),  decembrie 2013, la Nueva Palmira – foto: Marean Corporation

In februarie 2020 cele 6 impingatoare au fost duse de la Nueva Palmira la Asuncion in Paraguay.
In prezent (2021), doar CANOPUS I (ex GIURGIU 23) a fost modificat, fiind functional. Modificarea a constat in ridicarea excesiva a cabinei de comanda pe un schelet metalic, un aspect oarecum hilar, dar care se regaseste in America de Sud.
Tot acum se afla in lucru si CANOPUS II (ex GIURGIU 25), care este transformat dupa acelasi proiect ca si CANOPUS I (ex GIURGIU 23). Probabil ca, apoi, va fi modificat si CANOPUS III (ex GIURGIU 30).

Impingatoarele ACHERNAR I (ex DOLJ), ACHERNAR III (ex BRASOV)ACHERNAR II (ex FILIASI 12), CANOPUS I (ex GIURGIU 23), cel cu comanda supra-inaltata, CANOPUS II (ex GIURGIU 25) si CANOPUS III (ex GIURGIU 30), februarie 2020, in drum catre Asuncion – fotografii: Adictos A Los Remolcadores

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,66 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 1,7 m
– deplasament maxim: 389 t
– propulsia: doua motoare licenta ALCO, model 6R 251 FMA, fabricate la ICM Resita, a cate 890 CP fiecare
– transmisie: reductoare-inversoare tip RENK, fabricate la ICM Resita
– 2 elice cu pas fix, fabricate din otel.
– bunker motorina: 93 mc
– dotat cu 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 70 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 v, 50 Hz CA
– prevazut cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova, actionate manual.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatoarele ACHERNAR I (ex DOLJ), ACHERNAR III (ex BRASOV)ACHERNAR II (ex FILIASI 12), iar in plan secund, impingatoarele CANOPUS I (ex GIURGIU 23), cel cu comanda supra-inaltata, apoi CANOPUS II (ex GIURGIU 25) si CANOPUS III (ex GIURGIU 30),  februarie 2020, in drum catre Asuncion – foto: Lauro Nogueira

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

In prim plan, de la dreapta la stanga, impingatoarele ACHERNAR I (ex DOLJ)ACHERNAR III (ex BRASOV) si ACHERNAR II (ex FILIASI 12), iar in plan secund, impingatoarele CANOPUS I (ex GIURGIU 23), cel cu comanda supra-inaltata, apoi, desi nu sunt vizibile aici, urmeaza CANOPUS II (ex GIURGIU 25) si CANOPUS III (ex GIURGIU 30), februarie 2020, in drum catre Asuncion – foto: Oscar Ovelar

Contributors
  • Jan Husca
    Shares
    • Facebook
    • LinkedIn
    • Google+
    • Blogger
    • Myspace
    Jan Husca