Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul GILORTU 1

Impingatorul GILORTU 1

A fost construit la Santierul Naval Giurgiu, fiind livrat G.S.P.D. (Grup Santiere Poduri Dunarene) Fetesti in cursul lunii septembrie 1979.
A fost folosit pe sectoarele romanesti ale Dunarii si pe Canalul Dunare-Marea Neagra.
Undeva dupa 2010, a fost vandut Shipyard ATG Giurgiu; prin 2015-2016 am vazut niste inregistrari video facute in incinta Shipyard ATG Giurgiu, in care aparea si GILORTU 1, scos intr-una din halele santierului.
Dupa 2020 a fost vandut Dunav Braila.
In prezent (2025) se afla intr-un amplu proces de modernizare la Dunav Braila (multumim pentru informatii domnului Gabriel Manole).

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul GILORTU 1 in reconstructie/modernizare la Dunav Braila – foto: Gabriel Manole

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 20,88 m, latime: 7,60 m, pescaj maxim: 1,5 m
– deplasament: 152 t
– propulsia este asigurata de 2 motoare licenta Maybach, model MB836B, a cate 280 CP fiecare, fabricate la uzinele 23 August Bucuresti
– reductoare-inversoare tip RENK, fabricate la ICM Resita
– 2 elice cu pas fix, fabricate din otel.
– bunker combustibil: 17 tone
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– 2 diesel generatoare tip D110-UTB a cate 28 KW, 380 V , 50 HZ CA
– 2 vinciuri pentru legare la barje pe prova, actionate manual, fabricate la IMN Galati.