GOVORA ta Turku/Finlanda, 4 august 1983 – foto:shipspotting / index

A fost construit la Santierul Naval Galati, numar de santier 685, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii iunie 1980.
A ajuns in patrimoniul Romline Constanta in 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
In anul 1990 cargoul era deja retras in parcul rece de la Agigea datorita problemelor legate de motorul principal (MAN Resita).
Si avea sa ramana acolo pana in 1996, cand a fost vandut, impreuna cu nava sora GORUN (retrasa si ea la Agigea inca din anii ’80 din aceleasi motive).
Cumparatorul a fost Europa Shipping srl Constanta, patronata de grecul Ioannis Kapsokolis, care a achitat Romline 742.345 USD pentru cele doua cargouri. Deoarece nu dispunea de toti banii, acesta a apelat la un credit, luat bineinteles, de la Bancorex, garantat chiar cu navele.
Cele doua cargouri au fost remorcate pana in Santierul Naval Mangalia in cursul anului 1997, unde au intrat in reparatie.

ESSCO FAITH (ex GOVORA) – foto: Henk Kouwenhoven

Numele cargoului GOVORA a fost schimbat in LELA, corpul sau a fost vopsit in albastru, suprastructura in alb, iar pe cosul albastru a aparut initiala K, de la numele patronului.
Deoarece firma grecului a inceput sa inregistreze pierderi in cursul anului 1998, acesta a vandut cele doua cargouri la inceputul anului 1999 catre Essco Hellas Grecia, dupa care a distrus toata evidenta contabila a firmei sale – Europa Shipping, si a disparut din Romania cu o destinatie necunoscuta.
In urma Europa Shipping srl a ramas o “gaura” de 304.000 USD din creditele ramase neachitate la Bancorex.
Dupa vanzarea din 1999, numele cargoului GOVORA a fost schimbat in ESSCO FAITH, pavilionul arborat fiind cel panamez.
AVAB (Agentia de Valorificare a Activelor Bancare), care preluase datoriile Bancorex, si-a ” adus aminte” ca Europa Shipping garantase cu navele creditul luat si a hotarat sa actioneze, dar cu lentoarea specifica autoritatilor de stat din Romania – a fost nevoie de 4 ani pentru ca AVAB sa solicite sechestrarea celor doua nave pentru a incerca recuperarea banilor. ESSCO FAITH avea sa fie arestat la Salonic in 2003, insa grecii nu s-au arata dispusi la negocieri.
Iar in final AVAB nu a obtinut nimic…. pentru ca Europa Shipping figureaza si astazi cu acea datorie de 304.000 USD.
Cargoul ESSCO FAITH a continuat sa navige pentru Essco Hellas pana in noiembrie 2005, cand a fost vandut Sea Pioneer Denizcilik din Turcia.

DEREN PIONEER (ex GOVORA), 14 septembrie 2010, Bosfor – foto: shipspotting.com/Viktor

Numele i-a fost schimbat in DEREN PIONEER, pavilionul arborat fiind cel al St. Vincent&Grenadines. Au fost eliminate toate cele 4 cranice.
A mai navigat pana in mai 2011 cand a fost vandut la fier vechi. A ajuns la Alang pe 24 mai 2011, fiind ulterior dezmembrat.

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 130,78 m, latime: 17,70 m, pescaj: 8,10 m
– IMO: 7906306
– 8.850 tdw/ 6.127 Gt
– propulsia: un motor fabricat la ICM Resita – licenta MAN, model 6L52/55A, motor ce dezvolta 6.000 CP.
– viteza maxima: 15 Nd
– bunker: 657 tone
– 4 diesel generatoare: 3 x 200 KW, 400V 50 HZ CA si 1 x 400 KW, 400V 50 HZ
– 4 magazii, 4 cranice a cate 5t SWL fiecare (pana in 2005, cand au fost eliminate)



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .