Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Feribotul MANGALIA la intrarea in Bosfor, 9.06.2008 – foto: www.shipspotting.com / Gerolf Drebes

Feribotul MANGALIA (1988- )

Constructia sa a inceput la Santierul Naval Constanta in 1986, numar de santier 459. A fost lansat la apa in 1987. Constructia sa a fost finalizata in martie 1988, cand a fost livrat Navrom Constanta.
In 1990 a fost transferat in patrimoniul Romline Constanta, in urma procesului de reorganizare a Navrom.
A fost folosit, alaturi de nava sora – EFORIE – pentru transportul vagoanelor, containerelor si camioanelor TIR pe relatia Constanta-Samsun/Turcia.
Incepand cu anul 2007, cele doua feriboturi- EFORIE si MANGALIA – au fost transferate in patrimoniul nou infiintatei companii – SC TMC CFR Ferry-Boat SA.
Din pacate, dupa preluarea lor in noua companie, cele doua feriboturi au mai navigat foarte putin: EFORIE pana in august 2008, iar MANGALIA pana in mai 2009, fiind apoi retrase in dana PL6 din Agigea.
Noua companie a mers in pierdere, acumuland doar datorii. In 2010, Directia Generala a Finantelor Publice Constanta, in incercarea de a recupera datoriile SC TMC CFR Ferry-Boat SA, a pus sechestru pe cele doua feriboturi.
Tot la finalul anului 2010, printr-o decizie a ministerului transporturilor, linia de cale ferata din cadrul terminalului ferry de la Agigea a fost inchisa si dezafectata, motivul fiind acelasi, intalnit atat de des in Romania…. nerentabilitatea.
Si in prezent, dupa mai bine de 10 ani, cele doua feriboturi se afla tot acolo, la Agigea, degradandu-se cu fiecare an. Ambele se afla in administrarea Centrului Comercial Ferry-Boat (un compartiment al SN CFR Marfa), iar la bordul lor se afla doar echipaje minime de siguranta.
De peste 10 ani de zile, cele doua nave “produc” doar pierderi: salarii platite echipajelor de siguranta, taxe de cheiaj, cheltuieli cu energia electrica, etc…
Desigur, ca si in alte cazuri, au aparut fel de fel de zvonuri, promisiuni, in realitate doar minciuni, privind o eventuala retehnologizare/ modernizare a celor doua nave si repunerea lor in functiune.
Oricum, cele doua nave sunt ultimele ramasite ale unei flote romanesti, care, in perioada sa de glorie numara peste 300 de nave…

Cateva caracteristici ale feribotului:
– Lungime: 184,77 m, latime: 26 m, pescaj: 7,40 m
– IMO: 8513663
– Call Sign: YQRQ
– MMSI: 264500068
– 12.000 tdw/ 20.621 Gt
– propulsia: doua motoare licenta MAN, model 8L52/55A, fabricate la ICM Resita, a cate 7.185 CP fiecare
– viteza maxima: 17 Nd
– bunker: 834,3 tone
– 6 diesel generatoare: 4 x 1.000 KW, 400V 50 HZ CA, 1 x 120 KW, 400V 50 HZ CA si 1 x 56 KW, 400V 50 HZ CA



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .