Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul TULCEA la Rotterdam, in perioada in care era inchiriat Grup 3 Shipping – foto: Hans  ( www.rosenkranz-shipphotos.de )

Cargoul TULCEA (1977-2010)

A fost construit la Santierul Naval Drobeta Turnu Severin, numar de santier 31111, fiind livrat in septembrie 1977 Navrom Constanta.
A ramas la Navrom si dupa 1990, an in care a fost impartita Navrom in cele 3 companii: Petromin, Romline si Navrom.
Incepand cu luna mai 1995 a fost inchiriat (contract de bare boat) Grup 3 Shipping srl Constanta.
Ca si alte “companii” de acest gen, si Grup 3 Shipping s-a imprumutat la Bancorex, pentru repararea/retehnologizare navelor, lucru care, normal, nu s-a intamplat.
A urmat scenariul “clasic”, cu acumulare de datorii, lucru care a determinat Navrom sa retraga cargourile inchiriate acestei “companii” in cursul anului 1997.
In urma Grup 3 Shipping a ramas o “gaura” la Bancorex de 167.671 USD: http://www.aaas.gov.ro/upload/Debitori%20Bancorex.pdf

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul SEALADY (ex TULCEA) tranzitand Bosforul, 20.04.2008 – foto: www. marpolandsolas.com

Catre sfarsitul anului 1997, cargoul TULCEA a fost vandut Mihei Shipping and Trade. Pentru scurt timp numele cargoului a fost schimbat in ESTELLE, pavilionul arborat ramanand cel romanesc.
A urmat apoi reparatia sa pe parcursul a cateva luni: corpul a fost vopsit in verde, suprastructura in alb, iar pe cosul vopsit in albastru a aparut litera M. Numele cargoului a fost schimbat in CITY M la inceputul anului 1998, pavilionul arborat ramanand cel romanesc.
In august 2003 a fost mutat pe un offshore din Panama – Shipcare Force – numele i-a fost schimbat in FATE, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel georgian. A continuat sa fie operat de catre Mihei Shipping and Trade.
In februarie 2008 i-a fost schimbat iarasi numele in SEALADY, pavilionul arborat fiind cel al Sierra Leone, ramanad sub operarea Mihei Shipping and Trade.
In august 2008, probabil pe fondul primelor semne ale crizei financiare ce avea sa urmeze, cargoul a fost vandut Uni-Marine Management CO din Tripoli/Liban. Corpul navei a fost vopsit in gri, iar suprastructura in alb. Numele i-a fost schimbat in STAR HOPE, pavilionul arborat fiind cel cambodgian.
Trebuie mentionat ca in toti acesti ani de activitate, indiferent de companiile la care a activat, i-a fost alaturi, mai mereu, un alt cargou din aceeasi clasa – TITU.
De fapt, TULCEA (sau STAR HOPE, cum se numea in 2009), a fost folosit pe post de remorcher, ducandu-si nava sora – SANA HOPE (ex TITU) – pe ultimul drum, de la Tartous la Aliaga, in aprilie 2009, dupa ce aceasta fusese distrusa de un incendiu izbucnit pe 31.12.2008.
Si pe ultimul drum, ca si la inceputuri, aratau identic.
Cargoul STAR HOPE a mai navigat pana in august 2010 cand a fost vandut la fier vechi. A efectuat un ultim voiaj pana la Aliaga/Turcia, unde a ajuns pe 25.08.2010, fiind ulterior dezmembrat.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul STAR HOPE (ex TULCEA) la Genova, 14.03.2009 – foto: http://www.naviearmatori.net/ Pietro Berti

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 88,58 m, latime: 12,80 m, pescaj: 5,30 m
– IMO: 7731701
– 2.400 tdw/ 1.969 Gt
– propulsat de un motor licenta Sulzer, model 8TAD36, fabricat la Zaklady Urzadzen Technicznych “Zgoda” S.A. – Swietochlowice, ce dezvolta 2.080 CP.
– viteza maxima: 12,7 Nd
– bunker: 170 tone
– echipat cu 3 diesel generatoare a cate 150 KW 400V 50 Hz CA fiecare
– 3 magazii, 3 bigi a cate 5t SWL, actionate de cate 2 vinciuri fiecare
– putea lua la bord pana la 42 de containere, iar pe punte putea incarca pana la 200 tone de cherestea