Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul SEBES, 30.07.1982 – colectia marinarii.ro – Cristian Munteanu – fotografie scanata

Cargoul SEBES (1978-2002)

A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 1188, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii septembrie 1978.
A ramas in patrimoniul Navrom Constanta si dupa 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
Din mai 1994 a fost inchiriat (contract de bare-boat) Euromar Shipping & Trading srl, o alta “companie privata de shipping” aparuta dupa 1990, patronata de catre Daniel Dragan. La aceeasi companie aveau sa fie inchiriate si cargourile SEIMENI, din aceeasi clasa, precum si BIHOR, de 8.700 tdw.
A continuat sa navigheze sub acelasi nume si sub pavilion romanesc.
Ca si alte “companii” de acest gen, si Euromar Shipping s-a imprumutat la Bancorex, pentru repararea/retehnologizare navelor, lucru care, normal, nu s-a intamplat.
A urmat apoi “scenariul clasic” cu acumulare de datorii catre furnizori, echipaje, autoritati portuare, furnizarea cu intarziere a alimentelor, pieselor de schimb si celor necesare pentru buna desfasurare a activitatii la bordul navelor.
In nava nu s-a investit nimic, doar carpeli si atat: problemele cu motorul principal si aresturile devenisera ceva obisnuit….
Astfel, la 24.08.1995, motorul navei avea sa cedeze dupa plecarea din Anvers, in timp ce aceasta naviga pe Scheldt. Initial cargoul a ancorat, apoi a fost remorcat la Anvers pentru reparatii.
Pe 23.09.1996 cargoul SEBES a fost arestat la Constanta pentru deficiente in functionarea a doua diesel-generatoare, a echipamentului radio, precum si pentru scurgeri excesive de ulei in sala masini.
Pe 20.01.1997 a fost arestat la Rotterdam pentru multiple deficiente.
Pe 13.02.1997 motorul cargoului a cedat din nou in apropiere de Coruna; in ajutorul sau a venit remorcherul VALDIVIA care l-a tractat pana la Vigo. Dupa reparatii si-a continuat voiajul catre Ceuta.
In aprilie 1997, Romtehnica a incheiat un contract cu Euromar Shipping, pentru transportul a 27 de tone de “echipament tehnic militar” (in fapt, armament si munitie) cu destinatia Mauritania. Pentru acest transport, Romtehnica a platit 200.000 USD Euromar Shipping. Marfa a fost incarcata la bordul cargoului SEBES.
La inceputul lunii iunie, o noua defectiune a motorului principal a determiat remorcarea cargoului pana in portul Pireu pentru reparatii. Dupa efectuarea acestora Euromar, ajunsa in pragul falimentului, a dat bir cu fugitii, abandonand nava si echipajul la Pireu. Cargoul a fost arestat pentru neplata reparatiilor efectuate la Pireu, la care se mai adaugau taxe portuare neonorate si datorii fata de echipaj (in total 300.000 USD).
Datoriile au continuat sa se acumuleze…

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul SEBES, 18.05.1989 – colectia marinarii.ro – Cristian Munteanu – fotografie scanata

La data de 24.12.1997 Navrom a retras cargourile pe care le avea inchiriate Euromar pentru restante la plata chiriei de peste 1 milion USD.
Membrii echipajului au cerut in repetate randuri Euromar si Navrom sa rezolve problema restantelor salariale, lucru care nu s-a intamplat.
In iulie 1998, datoriile catre echipaj si autoritati portuare se ridicasera deja la 741.000 USD. Atat echipajul, cat si autoritatile portuare s-au adresat justitiei, cerand executarea silita a cargoului. Insa chiar si vanzarea acestuia nu ar fi acoperit datoriile (acesta, in starea deplorabila in care se gasea, era estimat la maxim 300.000 USD).
Abia la aflarea acestei vesti, a posibilitatii scoaterei cargoului la vanzare, reprezentantii Romtehnica si-au “amintit” de marfa ce se afla pe nava de peste 1 an…
Romtehnica a acuzat Navrom-ul de situatia creata, desi contractul fusese semnat cu Euromar, care disparuse “in ceata” si cu cei 200.000 USD luati din acest contract.
La datoriile deja existente s-au mai adaugat si despagubirile cerute de Romtehnica pentru neonorarea contractului. Acestia si-au trimis reprezentantii pentru descarcarea armamentului de la bordul cargoului.
In urma Euromar Shipping a ramas o “gaura” la Bancorex de 434.000 USD ( http://www.aaas.gov.ro/upload/Debitori%20Bancorex.pdf). Bani care nu au fost si nici nu vor mai fi recuperati vreodata…. Pentru ca asta este Romania, pentru ca toata “nebunia” aceea a anilor ’90, cu acele “companii private de shipping” nu a avut ca scop decat imbogatirea unora pe spatele a ceea ce mai ramasese din flota Romaniei.
Cargoul SEBES a fost vandut la licitatie, de abia la inceputul anului 2000. A fost adjudecat de niste greci si a intrat la reparatii in Pireu. O fotografie din iulie 2000 il arata la o dana de reparatii din Pireu, revopsit si purtand numele de LAKKI, pavilionul arborat fiind acela al St. Vincent & Grenadines. Insa, toate registrele navale nici macar nu listeaza cargoul ca avand acest nume de-a lungul anilor…
La inceputul anului 2001 numele cargoului a fost schimbat in ALMAR, pavilionul arborat fiind acela al Sao Tome & Principe. Nici sub acest nume nu se stie daca a mai navigat.
A ajuns remorcat la Aliaga/Turcia pe 9.10.2002, fiind ulterior dezmembrat.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul LAKKI (ex SEBES) in reparatii la Pireu, 16.07.2000 – www.shipspotting.com / Aleksi Lindstrom

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 106,03 m, latime: 14,84 m, pescaj: 7,06 m
– IMO: 7731725
– Call sign: YQGV
– 4.795 tdw/ 3.531 Gt
– propulsia: un motor 5DKRN50/110-2, fabricat la Bryanskiy Mashinostroitelnyy Zavod (BMZ) – Bryansk, ce dezvolta 3.000 CP
– viteza maxima: 13,7 Nd
– bunker: 447 tone
– 3 diesel generatoare a cate 450 KW, 400V 50 HZ CA
– 3 magazii, 6 bigi a cate 5t SWL, actionate de cate un vinci fiecare



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .