Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul PETRILA tranzitand Bosforul, 1971 – foto: https://digitaltmuseum.se / Boman J. Robert

Cargoul PETRILA (1964-1991)

A fost construit la Santierul Naval Drobeta Turnu Severin, fiind livrat Navrom Constanta in decembrie 1964.
A deservit, alaturi de navele surori SIGHISOARA, TURNU SEVERIN, CARANSEBES, PIATRA NEAMT si VATRA DORNEI, asa numita linia NAVROM LEVANT LINE.
A facut parte din flota Navrom – sectia IV, Galati.
A navigat pentru Navrom  pana catre sfarsitul anilor ’80, fiind apoi retras in rada portului Galati.
In februarie 1990, Navrom a hotarat vanzarea a 24 de nave care nu mai corespundeau din punct de vedere tehnic; la 30.03.1990 a fost semnata o conventie cu ICE CONTRANSIMEX din Bucuresti, care urma sa se ocupe de vanzarea navelor, recomandarea fiind ca 11 dintre ele sa fie vandute in bloc la fier vechi.
Printre cele 11 nave (care ulterior au devenit 13) s-a regasit si cargoul PETRILA.
Castigatorul licitatiei organizate in 12.04.1990 a fost desemnat OG Gemi Sokum SA din Aliaga/Turcia. Pretul oferit pentru tona de fier vechi a fost cuprins intre 90-108 USD.
Cele 13 nave au fost vandute turcilor pentru aproximativ 2,7 milioane USD.
Cargoul PETRILA a fost remorcat de la Galati, ajungand la Aliaga pe 16.03.1991.
A sfarsit acolo, langa o alta nava romanesca vanduta la fier vechi – cargoul ORADEA.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul PETRILA la Constanta, aprilie 1972 – foto: www.shipspotting.com / Robert J Smith

Cateva caracteristici ale navei:
– Lungime: 70,56 m, latime: 10,75 m, pescaj: 4,90 m
– IMO: 6621698
– Call sign: YQBI
– 1.723 tdw/ 1.283 Gt
– propulsia era asigurata de un motor licenta MAN, model 6-KVD-43K, produs la Dieselmotorenwerk, Rostock – RDG, ce dezvolta 1.200 CP.
– viteza maxima: 11,6 Nd
– bunker combustibil: 72 t
– 3 diesel-generatoare SKL: 2 x 62 KW, 220 V 50 Hz CA si 1 x 46 KW, 220 V 50 Hz CA
– 2 magazii, 4 bigi a cate 3t SWL fiecare

Contributors