Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Corpul de nava OSTRA, asa cum a ajuns de la Braila, in Santierul Naval Tuzla, 21.09.2004 – foto: www.shipspotting.com / Adrian Ford

Cargoul OSTRA

Constructia sa a inceput la data de 3.03.1990 la Santierul Naval Braila, numar de santier 1332.
Cargoul era destinat Navrom Constanta, care, insa, dupa 1990 nu a mai investit in finalizarea constructiei din lipsa de fonduri; asa ca, nici aceasta nava nu a mai apucat sa navigheze sub pavilion romanesc…
Era un nou tip de cargou ce urma sa intre in dotarea flotei noastre maritime comerciale. Proiectul care a stat la baza constructiei acestui cargou era unul folosit pentru o serie de cargouri construite pentru China, incepand cu 1986. Spre deosebire de proiectul construit pentru China, cargourile ce urmau sa intre in dotarea flotei noastre aveau corpul ceva mai lung, pescajul putin mai mare, tonajul mai mare, iar bigile fusesera inlocuite cu cranice.
Desi din serie ar fi trebuit sa faca parte mai multe astfel de cargouri, al caror nume incepea cu litera “O”, doar cargoul ODOBESTI a fost finalizat. Alte cateva nave ale seriei, printre care si aceasta nava, care fusese lansata cu numele de OSTRA, au fost vandute la stadiul de corp de nava.
Acest cargou a fost lansat la apa la data de 10.04.2003, fiind vandut turcilor de la CVS Denizcilik Istanbul, la stadiul de corp de nava, in prima parte a anului 2004.
Corpul de nava a fost apoi remorcat pana la Yildirim Gemi Insaat Sanayii A.S, Tuzla/Turcia, unde a continuat constructia sa.
Cargoul a fost finalizat in cursul anului 2005, fiind livrat CVS Denizcilik Istanbul la data de 16.01.2006. A ramas cu acelasi nume cu care plecase de la Braila – OSTRA – doar pavilionul arborat fiind schimbat cu cel turcesc.
Cargoul este activ si in prezent (2025), apartinand aceleiasi companii, navigheaza sub acelasi nume (OSTRA), doar pavilionul arborat fiind schimbat cu cel maltez din 2019.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul OSTRA la Terneuzen/Olanda, 30.06.2025 – foto: www.shipspotting.com / simonwp

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 100,90 m, latime: 16,40 m, pescaj: 7,70 m
– IMO: 9045742
– 6.350 tdw/ 4.422 Gt
– propulsia: un moror Mak, model 6M32C, fabricat la Caterpillar Mak Motoren GmbH & Co.KG, Kiel – Germania, ce dezvolta 3.913 CP
– elice pas variabil
– viteza maxima: 12 Nd
– echipat cu un bow thruster Schottel de 300 KW
– echipat cu 3 diesel generatoare Volvo: 2 x 310 KW, 400 V, 50 Hz, CA si 1 x 104 KW, 400 V, 50 Hz CA
– 2 magazii



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .