Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul  HIRSOVA, 23.08.1987 la Anvers – foto: shipspotting.com/Frits Olinga

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul HIRSOVA (1980-2014)

A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 1196, fiind livrat ICE Navlomar in cursul lunii decembrie 1980.
Ca si restul navelor din flota Navlomar, avea corpul vopsit in rosu, suprastructura in alb, iar cosul in rosu.
Dupa 1990, in urma reorganizarii ICE navlomar, cargoul HIRSOVA ajunge in proprietatea SC Uzin Export Import SA.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul SEAWAVE (ex HIRSOVA) – foto: Henk Kouwenhoven

In august 1995 SC Uzin Export Import SA a inchiriat (contracte de bare-boat) cele 7 nave pe care le avea in proprietate catre Navrom Constanta.
La randul ei, Navrom Constanta avea sa subinchirieze imediat cele 7 cargouri care Self Invest Maritime Constanta, patronata de catre Mircea Mihail. Exact la aceeasi data Navrom avea sa inchirieze, in contract de bare-boat, catre aceeasi Self Invest Maritime 4 cargouri (probabil cele mai bune pe care le avea in patrimoniu): PANCIU, DRAGASANI, COTNARI si FOCSANI.
Si asta in conditiile in care Self Invest Maritime avea un capital social de numai 100.000 lei vechi!
Self Invest a apelat la un credit initial in valoare de 4,9 milioane USD, luat de la Bancorex si garantat (culmea) prin ipotecarea cargourilor REGHIN si CIMPIA TURZII care apartineau Navrom.
La inceputul lui ianuarie 1997, Self Invest Maritime avea sa cumpere cele 7 cargouri de la SC Uzin Import Export, uzand de alte credite luate de la Bancorex, garantate cu ipotecarea navelor.
Inca de la preluarea navelor in contract de inchiriere, pentru echipajele acestora a inceput calvarul: salarii neplatite cu lunile, aprovizionarea navelor cu piese de schimb, alimente si combustibil se facea cu foarte mare intarziere, taxele portuare nu erau platite….
Navele au ajuns, rand pe rand, sa fie arestate in diverse porturi ale lumii, fiind efectiv abandonate, cu tot cu echipaj, de catre Self Invest Maritime.
Cei 211 marinari de pe cele 7 cargouri nu si-au mai vazut niciodata restantele salariale, care in ianuarie 1997 se ridicau la peste 1,2 milioane USD.
In dosarul “Self Invest” au fost anchetati, printre altii, Mircea Mihail – escrocul care patrona Self Invest si Manea Ghiocel, directorul Navrom, cu al carui larg concursa au ajuns acele nave in patrimoniul Self Invest. Condamnati initial la 2 de inchisoare ani cu suspendare (Mircea Mihail), si respectiv 6 ani si 8 luni de inchisoare cu executare (Manea Ghiocel), aveau sa fie ulterior achitati de catre instante…. Penibila justitie din Romania!
In urma Self Invest srl a ramas si pana in ziua de azi o “gaura” la Bancorex de 7,6 milioane USD, conform listei publicate si raspublicate de AVAS: http://www.aaas.gov.ro/upload/Debitori%20Bancorex.pdf. Bani care nu au mai fost si nu vor mai fi recuperati niciodata. AVAS a taraganat ani de zile executarea datornicilor, intre timp toate acele “companii” datornice fiind radiate… Dar poate ca asta s-a si dorit!
Revenind la cargoul HIRSOVA acesta avea sa fie arestat la Newport pe 25.07.1996. Si a ramas acolo pana in cursul lunii ianuarie 1997, cand a fost executat silit, fiind vandut in cadrul unei licitatii.
A fost cumparat de catre grecii de la Ioanian Maritime, numele i-a fost schimbat in SEAWAVE, pavilionul arborat fiind cel al St. Vincent&Grenadines.
In decembrie 2000 a fost vandut tot in Grecia, numele fiindu-i schimbat in MARIA L.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul SKIPPER (ex HIRSOVA), tranzitand Bosforul undeva prin 2005-2006 – foto: Louis Bosschaart

In august 2002 si-a schimbat din nou proprietarul (tot grec), numele fiindu-i schimbat in SKIPPER K. Din cele 4 cranice a fost pastrat doar unul (cranicul nr. 3), restul fiind eliminate.
In decembrie 2004 i-a fost schimbat (scurtat) numele in SKIPPER.
In ianuarie 2007 a fost vandut libanezilor de la Zahra Maritime. Numele i-a fost schimbat in VENUS, pavilionul arborat fiind initial tot St. Vincent&Grenadines, pentru ca , mai apoi, din 2011, sa arboreze pavilionul tanzanian.
Sub acest ultim nume – VENUS – a redevenit o prezenta constanta in portul Constanta, alaturi de alt fost cargou romanesc aflat in exploatarea Zahra Maritime: AL MANAL (ex HOREZU). A fost, de asemenea, reparat in cateva randuri la Santierul Naval Midia.
A navigat pana in iunie 2014 cand a fost vantut la fier vechi. A ajuns la Alang/India pe 11 iunie 2014, fiind ulterior dezmembrat.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul VENUS (ex HIRSOVA), 3.03.2008 la Tartous/Siria – foto: shipspotting.com/MAHMOUD SHD

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 130,72 m, latime: 17,70 m, pescaj: 8,10 m
– IMO: 7942441
– Call sign: YQKD
– 8.750 tdw/ 6.136 Gt
– propulsia: un motor fabricat la Zaklady Przemyslu Metalowego “H. Cegielski” S.A.- Poznan – licenta Sulzer, 5RD68, motor ce dezvolta 6.100 CP.
– viteza maxima: 16 Nd
– bunker: 1.130 tone
– 3 diesel generatoare a cate 250 KW, 400V 50 HZ CA fiecare
– 4 magazii, 4 cranice a cate 5t SWL fiecare



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .