Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul  DRAGANESTI – foto: Louis Bosschaart

Cargoul DRAGANESTI (1984-2010)

A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 1265, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii iunie 1984.
A facut parte din flota Navrom – sectia IV, Galati.
A ramas la Navrom Constanta si dupa 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
Incepand cu august 1992, a fost inchiriat SC Taganav Impex srl Constanta pe o durata de 5 ani, alaturi de alte doua cargouri de acelasi tip: CODLEA si SOVEJA.
In septembrie 1997, contractul cu Taganav a fost prelungit.
In iulie 1999, Navrom a retras cele 3 cargouri din operarea Taganav, motivul fiind restanta la plata chiriei catre Navrom.
Cargoul DRAGANESTI tocmai sosise la Constanta, incarcat cu 2.000 de tone de orez pentru o firma din Bucuresti. In urma litigiului aparut prin retragerea cargourilor din operarea Taganav, au avut de suferit membrii echipajului.
Acestia nu si-au primit diurnele de strainatate in valoare de 55.000 USD, ajungand la greva, iar unii dintre membrii echipajului recurgand chiar la greva foamei.
Ca si in cazul altor “companii private de shipping”, si in urma SC Taganav Impex srl Constanta a ramas o datorie la Bancorex de 627.791 USD, conform listei publicate si raspublicate de AVAS: http://www.aaas.gov.ro/upload/Debitori%20Bancorex.pdf….

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargourile DRAGANESTI, MICHELLE (ex TISMANA), SLANIC si SALONTA  retrase la Constanta, 13.08.1999 – foto: Yvon Perchoc

Incepand cu luna august 1999, cargoul DRAGANESTI a fost retras la o dana, alaturi de cargourile SLANIC, SALONTA si MICHELLE (ex TISMANA).
A ramas acolo pana in aprilie 2000, cand a fost vandut Otico Siria, in cadrul procesului de lichidare al Navrom Constanta.
Numele i-a fost schimbat in OMAR AL FAROUK, pavilionul fiind schimbat cu cel cambodgian.
In martie 2001, pavilionul arborat a fost schimbat cu cel sirian.
In octombrie 2008 a fost vandut Phoenicia Maritime LLC din Siria. A continuat sa fie folosit sub acelasi nume, doar pavilionul fiind schimbat cu cel bolivian.
Sub acest nume, OMAR AL FAROUK, cargoul a revenit de multe ori in portul Constanta. Sub straturile de vopsea inca se mai vedeau, in relief vechiul nume, DRAGANESTI, precum si vechiul port in care fusese inregistrat, Galati.
In mai 2010 a fost vandut la fier vechi. A ajuns la Mumbai/India pe 30.05.2010, fiind ulterior dezmembrat.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul OMAR AL FAROUK (ex DRAGANESTI) tranzitant Bosforul in 2004 – foto: Louis Bosschaart

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 105,94 m, latime: 14,80 m, pescaj: 7,06 m
– IMO: 8227551
– Call sign: YQNW
– 4.620 tdw/ 3.430 Gt
– propulsia: un motor 5DKRN50/110-2, fabricat la Bryanskiy Mashinostroitelnyy Zavod (BMZ) – Bryansk, ce dezvolta 3.000 CP
– viteza maxima: 13,70 Nd
– bunker combustibil: 569 tone
– 3 diesel generatoare a cate 450 KW, 400V 50 HZ CA
– 3 magazii, 6 bigi a cate 5t SWL, actionate de cate un vinci fiecare

Actualizări pagină :

– 30 Noiembrie 2021 – Cristian Munteanu – introdus lista navelor de acelasi tip, introdus plan profil nava si date tehnice extrase din albumul tipurilor de nave.

– 11 Februarie 2021 – Cristian Gregoretti  – Pagină creată

Contributors