Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul DEJ in anii ’80 – colectia marinarii.ro – Cristian Munteanu – fotografie scanata

Cargoul DEJ / Nava scoala ALBATROS

A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 1163, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii iulie 1977.
A navigat pentru Navrom Constanta pana in 1989, cand, in timpul evenimentelor din decembrie 1989, la nava a izbucnit un incediu in zona cabinelor. Cargoul se afla in portul Constanta. Incendiul a fost stins relativ repede, insa cargoul a ramas ulterior nefolosit.
Cargoul DEJ a fost cedat in 1991 de catre Navrom, Academiei Navale “Mircea cel Batran” din Constanta, la insistentele CLC Marin Deboveanu, pe atunci sef al Biroului de Invatamant la Academia Navala “Mircea cel Batran”.
Cargoul a fost remorcat pana la Santierul Naval Galati, unde a avut loc transformarea/amenajarea sa ca nava scoala si de transport, in perioada 1991-1992.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava scoala ALBATROS (ex DEJ) in anii ’90 – foto: revista Marina Romana, colectia Paul Ionescu

La finalizarea lucrarilor, cargoul a fost vopsit in schema de culoare consacrata la Navrom – corpul gri, suprastructura alba. Numele cargoului a fost schimbat in ALBATROS.
Primul comandant al navei scoala a fost chiar CLC Marin Deboveanu in perioada 1992-1995.
Pana in 2001 s-au mai executat diverse reparatii la bordul cargoului. De abia din 2001 acesta a inceput sa iasa iarasi pe marile si oceanele lumii, avand la bord studenti ai Academiei Navale “Mircea cel Batran”.
Operarea cargoului a revenit Octogon Shipping & Services srl Constanta. A transportat tot felul pe marfuri (produse metalurgice, carbune, uree, ciment, cereale), dar si echipamente militare din Kuweit.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava scoala ALBATROS (ex DEJ) la Constanta, 13.08.1999 – foto: Yvon Perchoc

In prima parte a anului 2005 a fost revopsit corpul navei in albastru, suprastructura ramanand alba.
A navigat pana in 2009, dupa care a fost retrasa in dana militara din portul Constanta, unde este folosita si in prezent ca nava-laborator pentru studenti.
ALBATROS este ultima nava de acest tip care mai arboreaza pavilionul romanesc. Si am avut in flota DOAR… vreo 80 de astfel de cargouri, toate “evaporate” in anii ’90 prin diverse metode (a se citi contacte de bare-boat, asocieri, care mai de care mai paguboase, etc).

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava scoala ALBATROS (ex DEJ) in mars, 2006 – foto: www.shipspotting.com / yqaa

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 130,77 m, latime: 17,73 m, pescaj: 8,10 m
– IMO: 7735020
– Call sign: YQHQ / YQEF
– 8.750 tdw/ 6.253 Gt
– propulsia: un motor fabricat la Tvornica Dizel Motora “3. Maj” – Rijeka – licenta Sulzer, 5RD68, motor ce dezvolta 6.100 CP.
– viteza maxima: 16 Nd
– bunker: 1.130 tone
– 3 diesel generatoare a cate 200 KW, 400V 50 HZ CA fiecare
– 4 magazii, 4 cranice a cate 5t SWL fiecare

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava scoala ALBATROS (ex DEJ) – foto: Catalin Toader Gaina

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava scoala ALBATROS (ex DEJ) tranzitand Bosforul, septembrie 2007 – foto: John Sins

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava scoala ALBATROS (ex DEJ) la Constanta, 18.08.2009 – foto: Cristian Gregoretti



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .