Cargoul CODLEA la Turku/Finlanda, 30 mai 1982 – foto: shipspotting.com/index
Cargoul CODLEA (1974-2000)
A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 1064, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii februarie 1974.
A fost prima nava de acest tip construita la Santierul Naval Braila (serie inceputa la Santierul Naval Galati, avand cap de serie cargoul BRAD).
A ramas la Navrom Constanta si dupa 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
Cargoul CODLEA in 1989 – foto: Louis Bosschaart
Anul 1990 il gaseste la Constanta, asteptand intrarea in reparatii. Dupa finalizarea reparatiilor, incepand cu august 1992, a fost inchiriat SC Taganav Impex srl Constanta pe o durata de 5 ani, alaturi de alte doua cargouri de acelasi tip: DRAGANESTI si SOVEJA.
In septembrie 1997, contractul cu Taganav a fost prelungit.
Incepand cu 1998, odata cu intrarea Navrom Constanta in insolventa, a inceput vanzarea navelor acestei companii. Printre ele s-a aflat si CODLEA.
Cargoul CODLEA in anii ’90 – foto: Henk Kouwenhoven
In iulie 1999, Navrom a retras cele 3 cargouri din operarea Taganav, motivul fiind restanta la plata chiriei catre Navrom.
Ca si in cazul altor “companii private de shipping”, si in urma SC Taganav Impex srl Constanta a ramas o datorie la Bancorex de 627.791 USD, conform listei publicate si raspublicate de AVAS: http://www.aaas.gov.ro/upload/Debitori%20Bancorex.pdf….
Dupa mai multe incercari esuate, cargoul CODLEA a fost vandut in cadrul licitatiei organizate la sediul Navrom pe 22.02.2000. Castigator a fost desemnat SC Distrade srl (un srl de care nu a auzit nimeni), pentru suma de 255.000 USD.
Ca si in alte cazuri similare, si CODLEA avea sa fie cumparata doar pentru a fi vanduta apoi la fier vechi: avea sa sfarseasca la Aliaga/Turcia in noiembrie 2000.
Doar din simpla revanzare a navei la fier vechi in Turcia, luand pretul de la acea vreme, de 167 USD/ LDT (Light Displacement Tonnes), facand un calcul simplu, bazat pe faptul ca la vanzare nava era declarata ca avand 2.125 t, rezulta suma de aproximativ 355.000 USD… Deci un castig de 100.000 USD.
Probabil ca cineva, aflat in spatele acelui srl, trebuia sa castige niste bani foarte usor…
Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 106 m, latime: 14,82 m, pescaj: 7,06 m
– IMO: 7418866
– Call sign: YQCP
– 4.800 tdw/ 3.531 Gt
– propulsia: un motor licenta Sulzer, model 6RD44, fabricat la Yugoturbina, Karlovac, ce dezvolta 3.000 CP.
– viteza maxima: 14 Nd
– bunker: 268 tone
– 3 diesel generatoare: 2 x 160 KW, 400V 50 HZ CA si 1 x 100 KW, 400V 50 HZ CA
– 3 magazii, 6 bigi a cate 5t SWL, actionate de cate un vinci fiecare
Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile.
The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .
Actualizări pagină :
– 30 Noiembrie 2021 – Cristian Munteanu – introdus lista navelor de acelasi tip, introdus plan profil nava si date tehnice extrase din albumul tipurilor de nave.
– 18 Noiembrie 2019 – Cristian Gregoretti – Pagină creată
Ultimele Comentarii