Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul MEHMET BEY (ex BIRNOVA) la Reni, 17.10.2014 – foto: Paul Ionescu

Cargoul BIRNOVA (2000-)

Constructia sa a inceput la Santierul Naval Braila in octombrie 1987, numar de santier 1299. A fost lansat la apa in martie 1989.
Nici aceasta nava nu a mai apucat sa navige sub pavilion romanesc…
Dupa 1990, nici Navrom si nici Romline nu au mai dorit sa preia nava in patrimoniul propriu.
Santierul Naval Braila a reusit sa gaseasca un cumparator abia in 2000. Cargoul a fost finalizat in septembrie 2000 si vandut turcilor de la Adriyatik Gemi Isletmeciligi.
Numele i-a fost schimbat in HAMBURG PRIDE, pavilionul arborat fiind cel maltez.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul MEHMET BEY (ex BIRNOVA) la Galati, 9.12.2015 – foto: Cristian Gregoretti

In septembrie 2002 a fost vandut turcilor de la Bora Denizcilik, numele fiindu-i schimbat in IMBAT, pavilionul arborat ramanand cel maltez. Din ianuarie 2006 a arborat pavilionul panamez.
In iunie 2008 a fost revandut, tot in Turcia, catre Albros Shipping & Trading. Numele i-a fost schimbat in NOVOSEA, pavilionul arborat fiind cel al St. Kitts&Nevis. S-a renuntat la cele 2 barci de salvare, fiind instalata una noua, cu lansare in pupa.
In mai 2010 a fost vandut tot unei companii turcesti- Unumarin Denizcilik – la care avea sa ajunga ulterior si fostul cargou romanesc – RIMNICU SARAT (actual MEHMET AGA).
Numele i-a fost schimbat in MEHMET BEY, pavilionul arborat fiind cel maltez. Din 2014 i-au fost eliminate cele 4 cranice, in locul lor fiind montate 2 macarale mai puternice, a cate 25t SWL fiecare.
Cele 2 cargouri ajung destul de des pe Dunare, in porturile Galati si Braila.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul MEHMET BEY (ex BIRNOVA) la Tulcea in tranzit catre Braila, 30.09.2019 – foto: Sever Condrat

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 130,86 m, latime: 17,70 m, pescaj: 8,10 m
– IMO: 9045601
– MMSI: 248864000
– Call Sign: 9HUD6
– 8.750 tdw/ 6.055 Gt
– propulsia: un motor K6SZ52/105CL, licenta MAN, fabricat la ICM Resita ce dezvolta 6.150 CP; acesta antreneaza o elice cu pas variabil
– viteza maxima: 15,6 Nd
– bunker: 1.067 tone
– 5 diesel generatoare: 3 x 264 KW, 400V 50 HZ CA, 1 x 120 KW, 400V 50 HZ CA si 1 x 56 KW, 400V 50 HZ CA
– 4 magazii, 4 cranice a cate 5t SWL fiecare pana in 2014, cand au fost schimbate cu 2 macarale a cate 25t SWL fiecare