Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul  AZUGA in anii ’80  – foto: Henk Kouwenhoven

 

Cargoul AZUGA (1974-2009)

A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 1065, fiind predat Navrom Constanta in cursul lunii iunie 1974.
A ramas la Navrom Constanta si dupa 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
Incepand cu noiembrie 1991, a fost inchiriat SC Transnav srl Constanta.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul  AZUGA in anii ’80  – foto: Louis Bosschaart

Incepand cu 1998, odata cu intrarea Navrom Constanta in insolventa, a inceput vanzarea navelor acestei companii. Printre ele s-a aflat si AZUGA.
Aceasta a fost vanduta la licitatie, pe 23 aprilie 1998 catre Boss 97 srl Constanta, pentru 197.960 USD. Tot acolo aveau sa ajunga si fostele cargouri romanesti TIRGU JIU si SADOVA.
Numele i-a fost schimbat in YASAR KAPTAN II, pavilionul arborat fiind initial cel turcesc, aboi cambodgian.
Incepand cu iunie 2003 operarea sa a revenit unei companii turcesti, pavilionul fiind schimbat cu cel georgian.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul  AZUGA la Hamburg, 19.11.1994  – foto: Hans Rosenktanz

Pe 18 mai 2005, in timp ce era ancorat in rada portului turcesc Turkeli, un incendiu a izbucnit in zona cabinelor in jurul orei 9:45. In asistenta cargoului au sosit un remorcher si o nava de patrulare. Cei 18 membri ai echipajului ( 15 turci si 3 romani) au fost preluati de cele doua nave.
Incediul a fost stins dupa 2 ore. Cauza a fost un scurtcircuit.
Avand in vedere vechimea navei s-ar fi zis ca acesta ii va fi sfarsitul.
Pe 1 iunie 2005 a ajuns tractat in rada portului Istanbul. A ramas acolo pana pe 22 octombrie, cand a fost remorcat la santierul naval din Tuzla/Turcia.
Acolo a fost reparat, i-au fost taiate cabinele, cam tot ceea ce era in spatele cosului catre pupa, a fost revopsit, iar numele a suferit o mica modificare la final: a devenit YASAR KAPTAN 2.
A mai navigat pana in octombrie 2008, cand a fost ancorat in rada la Istanbul. A fost vandut la fier vechi in ianuarie 2009, a efectuat un ultim voiaj catre Aliaga, unde a ajuns pe 10 ianuarie 2009, fiind ulterior dezmembrat.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul YASAR KAPTAN II (ex AZUGA) tranzitand Bosforul, undeva intre 1998 si 2005 – foto: Henk Kouwenhoven

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 106 m, latime: 14,84 m, pescaj: 7,06 m
– IMO: 7418440
– Call sign: YQDB
– 4.800 tdw/ 3.531 Gt
– propulsia: un motor licenta Sulzer, model 6RD44, fabricat la Yugoturbina, Karlovac, ce dezvolta 3.000 CP.
– viteza maxima: 14 Nd
– bunker: 268 tone
– 3 diesel generatoare: 2 x 160 KW, 400V 50 HZ CA si 1 x 100 KW, 400V 50 HZ CA
– 3 magazii, 6 bigi a cate 5t SWL, actionate de cate un vinci fiecare