Cargoul AVRAMESTI tranzitand Canalul Panama, 1991 – foto: Brad Linux
Cargoul AVRAMESTI (1986-2003)
A fost construit la Santierul Naval Galati, numar de santier 712, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii iulie 1986.
Aceasta serie de cargouri a folosit proiectul vrachierelor din seria PIONIERUL, caruia i-au fost adaugate bigile. O alta diferenta fata de seria PIONIERUL a reprezentat-o propulsia: daca la seria PIONIERUL aceasta a fost de provenienta poloneza, varianta cargou a fost echipata cu motoare licenta MAN fabricate la ICM Resita, care au generat multe probleme.
Mai trebuie mentionat si faptul ca seria PIONIERUL a folosit, de fapt, corpul unor nave (carboniere) construite pentru India in prima parte a anilor ’70, cabinele fiind putin modificate.
AVRAMESTI a ramas la Navrom Constanta si dupa 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
Cargoul AVRAMESTI la Montreal/Canada, 12.06.1992 – foto: www.shipspotting.com / Rene Beauchamp
Incepand cu 1.04.1996 a fost inchiriat (contract de bare-boat) Maritime Carrier srl Constanta, un alt “srl de apartament” patronat de un oarecare Corneliu Stelian, impreuna cu alte doua cargouri din aceeasi clasa: DRAGOMIRESTI si RIURENI.
A urmat apoi “scenariul clasic”: intarzieri cu lunile la plata salariilor, aprovizionarea cu mare intarziere a navelor cu piese de schimb, alimente si combustibili, acumularea de datorii si arestarea navelor prin diverse porturi ale lumii.
Dupa doar 1 an si jumatate, restantele salariale pentru cele 3 nave se ridicau la 200.000 USD.
AVRAMESTI avea sa fie arestat in aprilie 1998 la Colombo/Sri Lanka, pentru datorii ce insumau 975.000 USD (500.000 USD – datorii catre Asia Expres Shipping Agency, 250.000 USD – datorii catre Armar Shipping Agency London, 25.000 USD – datorii catre Sky Ships Agency si 200.000 USD – restante salariale catre echipaj). Desi scos ulterior din contractul cu Maritime Carrier, nu a mai putut fi eliberat din arest.
In urma Maritime Carrier srl Constanta a ramas o “gaura” la Bancorex de 285.418 USD ( http://www.aaas.gov.ro/upload/Debitori%20Bancorex.pdf). Bani care nu au fost si nici nu vor mai fi recuperati vreodata…
Cargoul AVRAMESTI la Singapore, aprilie 1994 – foto: www.shipspotting.com / Cisco
Echipajul cargoului a declansat, in cele din urma, actiune in instanta, cerand achitarea drepturilor salariale restante. Astfel, Inalta Curte de Justitie din Sri Lanka a dispus scoaterea cargoului la licitatie pentru acoperirea tuturor datoriilor.
A fost scos la licitatie, fiind adjudecat la data de 2.10.1998 de catre Erin Shipping ltd, pentru aproximativ 900.000 USD. Suma, care nu acoperea totalul datoriilor acumulate…
Numele i-a fost schimbat in MEHRAB, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel al Belize.
In ianuarie 2001 a fost vandut Asia EXpress Shipping Agency LLC, i-a fost schimbat numele in HANS JAI VIJAY, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel indian.
A navigat pana in mai 2003 cand a fost vandut la fier vechi pentru 1,1 milioane USD. A ajuns la Alang pe 22.05.2003, fiind ulterior dezmembrat.
Cargoul AVRAMESTI la Saigon, aprilie 1997 – foto: Dragos Nanu (fotografie din colectia personala a tatalui sau)
Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 145,11 m, latime: 21 m, pescaj: 9,20 m
– IMO: 8501165
– Call sign: YQRA
– 16.531 tdw / 11.025 Gt
– propulsia: un motor 8L52/55A, licenta MAN, fabricat la ICM Resita, ce dezvolta 8.000 CP / acesta antrena o elice cu pas variabil
– viteza maxima: 15 Nd
– bunker combustibil: 1.557 tone
– 4 diesel generatoare: 3 x 504 KW, 400 V, 50 HZ CA si 1 x 120 KW, 400 V, 50 HZ CA
– 4 magazii / 7 guri magazii
– 4 bigi a cate 22 t SWL fiecare
– putea lua la bord pana la 334 de containere
– nave surori: OITUZ, MARASTI, MARASESTI, DRAGOMIRESTI, RIURENI, GROZAVESTI, ROMAN, POSADA, IRENES DIAMOND (export)
Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile.
The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .
Ultimele Comentarii