Mineralierul BUMBESTI la Liverpool, 3.11.1996 – foto: www.shipspotting.com / Malcolm Cranfield
Mineralierul BUMBESTI (1974-2004)
A fost construit la Santierul Naval “Georgi Dimitrov” Varna, numar de santier 108, fiind livrat Navrom Constanta in august 1974.
A navigat petru Navrom Constanta pana in iunie 1990 cand a fost transferat in patrimoniul nou infiintatei companii, Petromin Constanta.
A continuat sa navigheze pentru Petromin.
In februarie 1997 a fost inchiriat (contract de bare-boat) Vega Shipping srl Constanta, impreuna cu alte 4 nave din patrimoniul Petromin.
Toate aceste nave aveau sa fie retrase din acest contract de bare-boat la sfarsitul lui octombrie 1997, ca urmare a restantelor inregistrate de Vega Shipping srl la plata chiriei catre Petromin ( in octombrie 1997, valoarea datoriilor din chirii se ridica la 1,58 milioane USD).
A continuat sa navigheze apoi pentru Petromin pana la sfarsitul lui 1999, cand a fost inchiriat (contract de bare-boat) Blue Ocean ltd Belize ( 30 % din actiuni erau detinute de fratii lui Radu Mazare).
Mineralierul BUMBESTI, Ghent Canal – foto: MarineTraffic.com/John Pitcher
In martie 2000 i-a fost schimbat numele in ALEX C, pavilionul arborat ramanand cel romanesc.
Cu toate ca fusese “reparat” la inceputul anului 2000, mineralierul a fost arestat de foarte multe ori in porturi europene, in perioada ianuarie 2001-august 2002, din cauza numeroaselor deficiente.
In decembrie 2002 Comisia Europeana a publicat lista navelor considerate ca “very high risk” si carora urmeaza sa le fie interzis accessul in porturile Uniunii Europene. Pe lista se regasea si ALEX C.
Pentru a se conforma acestei prevederi, Guvernul Romaniei a dispus la sfarsitul lunii ianuarie 2003 retragerea dreptului de arborare a pavilionului romanesc pentru un numar de 6 nave: una dintre acestea a fost ALEX C.
La data de 6 martie 2003, ALEX C a fost arestat in portul turcesc Izmir, in urma demersurilor facute de mai multi creditori turci carora Blue Ocean ltd le datora aproximativ un milion USD. Pentru recuperarea sumelor datorate, turcii au dispus scoaterea mineralierului la licitatie.
Acesta a fost adjudecat de catre Kyntire ltd, India. Numele i-a fost schimbat in ALEX, pavilionul arborat find cel al St. Vincent&Grenadines.
A mai navigat pana in noiembrie 2004, cand a fost vandut la fier vechi, pentru 2 milioane USD. A sfarsit la Alang, India.
Mineralierul ALEX C (ex BUMBESTI) la Rouen, 28 ianuarie 2001 – foto: shipspotting.com/Michael Meredith
Cateva caracteristici ale mineralierului:
– Lungime: 185,21 m, latime: 22,80 m, pescaj: 10,23 m
– IMO: 7346623
– 24.850 tdw/ 15.856 Gt
– propulsia: un motor licenta Sulzer, model 6RND76, fabricat la H. Cegielski/Poznan, ce dezvolta 12.200 CP
– viteza maxima: 16.70 Nd
– bunker: 1.514 tone
– 3 diesel generatoare a cate 504 KW, 400V 50 HZ CA
– nr. magazii: 7
Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile.
The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .
Ultimele Comentarii