A fost construit la Santierul Naval Constanta, numar de santier 446, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii ianuarie 1984.
A navigat petru Navrom Constanta pana in iunie 1990 cand a fost transferat in patrimoniul nou infiintatei companii, Petromin Constanta.
A fost una dintre cele 16 nave pe care Petromin avea sa le foloseasca in asocierea cu AS Klaveness Chartering Oslo, asociere care a facut subiectul celebrului “Dosar Flota”, incheiat cu un mare fas, tipic justitiei din Romania!
La data de 14.05.1991 a fost semnat contractul de constituire a societatii mixte Petroklav Inc Bahamas, prin asocierea Petromin cu norvegienii de la AS Klaveness Chartering Oslo.
Ulterior aveau sa fie infiintate companii detinatoare de unica nava in Liberia. Astfel, la data de 27.07.1992, BANEASA ajungea la Baneasa Inc Liberia. Desi a continuat sa navige sub acelasi nume, pavilionul avea sa fie schimbat cu cel liberian.
La data transferului, valoarea navei era estimata la 5,8 milioane USD.
A urmat apoi contractarea unui credit in valoare de 45 milioane USD (la care s-au mai adaugat ulterior 4 milioane USD) de la Christiania Bank Oslo, pentru care au fost ipotecate navele. Scopul acestui credit era repararea si retehnologizarea navelor, precum si plata catre Santierul Naval Constanta pentru finalizarea constructiei mineralierului 22 Decembrie.
In realitate nu toata aceasta suma a fost utilizata pentru scopul initial al creditului. Ajunsa dupa numai 5 ani, in 1997, in imposibilitate de achitare a ratelor catre banca, Petroklav a trecut la vanzarea navelor.
Mineralierul BANEASA a fost vandut in septembrie 1999 catre compania Great Zhejiang Shipping, pentru 3,2 milioane USD.
Numele i-a fost schimbat in GREAT ZHEJIANG, pavilionul arborat fiind cel al Hong Kong.

GREAT ZHEJIANG (ex BANEASA) – foto: Henk Kouwenhoven

A continuat sa navige pana in mai 2009, cand a fost vandut la fier vechi pentru 3,95 milioane USD. A fost dezmembrat in China.

Cateva caracteristici ale mineralierului:
– Lungime: 254,10 m, latime: 32,22 m, pescaj: 12,35 m
– IMO: 8102608
– 64.897 tdw/ 39.537 Gt
– propulsia: un motor licenta MAN, model K6SZ90/160A, fabricat la ICM Resita, ce dezvolta 17.400 CP.
– viteza maxima: 15.5 Nd
– bunker: 4.027 tone
– 3 diesel generatoare: 2 x 640 KW, 400V 50 HZ CA si 1 x 504 KW, 400V 50 HZ CA
– nr. magazii: 9; nr. guri magazii: 11