Vizualizeaza nava - Borzesti

Vizualizeaza nava - Borzesti
Data lansare: 1982
Data casare: 2011
Categorie: Nave Maritime
Santier: Santierul Naval Constanta
Companie: Navrom Constanta si Petromin

Scurt istoric

 
 
 

Nava mineralier Borzesti 

Mineralierul BORZESTI (1982-2011) A fost construit la Santierul Naval Constanta, numar de santier 439, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii iulie 1982.

A navigat petru Navrom Constanta pana in iunie 1990 cand a fost transferat in patrimoniul nou infiintatei companii, Petromin Constanta.

A fost una dintre cele 16 nave pe care Petromin avea sa le foloseasca in asocierea cu AS Klaveness Chartering Oslo, asociere care a facut subiectul celebrului Dosar Flota, incheiat cu un mare fas, tipic justitiei din Romania!

La data de 14.05.1991 a fost semnat contractul de constituire a societatii mixte Petroklav Inc Bahamas, prin asocierea Petromin cu norvegienii de la AS Klaveness Chartering Oslo.

Ulterior aveau sa fie infiintate companii detinatoare de unica nava in Liberia. Astfel, la data de 05.08.1992, BORZESTI ajungea la Borzesti Inc Liberia. Desi a continuat sa navige sub acelasi nume, pavilionul avea sa fie schimbat cu cel liberian.

La data transferului, valoarea navei era estimata la 5,12 milioane USD.

A urmat apoi contractarea unui credit in valoare de 45 milioane USD (la care s-au mai adaugat ulterior 4 milioane USD) de la Christiania Bank Oslo, pentru care au fost ipotecate navele. Scopul acestui credit era repararea si retehnologizarea navelor, precum si plata catre Santierul Naval Constanta pentru finalizarea constructiei mineralierului 22 Decembrie.

In realitate nu toata aceasta suma a fost utilizata pentru scopul initial al creditului. Ajunsa dupa numai 5 ani, in 1997, in imposibilitate de achitare a ratelor catre banca, Petroklav a trecut la vanzarea navelor.

Mineralierul BORZESTI a fost vandut in martie 1997 grecilor de la Telmar Shipping, pentru 5,1 milioane USD.

Numele i-a fost schimbat in AVRA, pavilionul arborat fiind cel panamez.

AVRA la Pireus 8 septembrie 2008 la Pireus 


Fotografia a fost preluata din web site-ul www.shipspotting.com si este publicata in scopuri educative in www.marinarii.roconform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile .


 The picture was taken from the web site www.shipspotting.com and it is published for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .


Pentru a vizualiza fotografia in forma originala CLICK HERE to see the picture at source in original

Autor Fotografie ( www.shipspotting.com)Timbo2 



 

A continuat sa navige pana la inceputul anului 2011, cand a fost vandut la fier vechi pentru 9,1 milioane USD. A ajuns la Alang/India pe 4.02.2011, fiind ulterior dezmembrat.

Cateva caracteristici ale mineralierului:

- Lungime: 253,90 m, latime: 32,22 m, pescaj: 12,35 m

- IMO: 8024521

- 64.854 tdw/ 38.090 Gt

- propulsia: un motor licenta Sulzer, model 6RND90, fabricat de catre Zaklady Przemyslu Metalowego "H. Cegielski" S.A. - Poznan, ce dezvolta 17.400 CP.

- viteza maxima: 14.85 Nd

- bunker: 4.027 tone

- 3 diesel generatoare a cate 504 KW, 400V 50 HZ CA

- nr. magazii: 9; nr. guri magazii: 11

- echipat la pupa cu 2 bigi a cate 5t SWL fiecare

- echipaj: 44

Informatii nava: , Cristian Gregoretti © 

Pagina creata 10 Martie 2019 - Cristian Munteanu © 


Cei care au date despre aceasta nava ,fotografii sunt invitati sa contribuie la dezvoltarea acestei pagini si inclusiv a Registrului Naval Virtual Roman, puteti trimite materiale la adresa rnv@marinarii.ro .

De asemenea ne putetin contacta folosind un cont de Facebook in Pagina Comunitiatii Marinarii.ro din Facebook


Comentarii