Vizualizeaza nava - Expres

Vizualizeaza nava - Expres
Data lansare: 1969
Categorie: Nave Fluviale
Santier: U.R.S.S. - Феодосия
Companie: Navrom
Lungime: 26.9 m
Latime: 5 m
Pescaj: 1.8 - 1.1 in mars

Scurt istoric

 
 

Nava rapida Expres

Foto colectia personala George Milea - fleetphoto.ru


Nava rapida "Expres" in dreptul localitatii Crisan - vedere din anii '80.

"Expres" a fost una din cele 5 nave de tip "Raketa" care au apartinut Navrom Galati. A fost construita in 1969 in URSS.

Dupa 1990 a fost retrasa din circulatie din motive necunoscute.

A fost ulterior scoasa pe uscat si transformata in bar (actual "Andrada"), pe faleza Dunarii, in Galati.

O alta nava din aceeasi clasa este Rapid

In total in Romania au fost 8 astfel de nave:

- la Galati :Expres,Rapid,Sageata, Venus, Tismana

- la Drobeta: Fulger, Olanesti

- Steaua (momentan nu cunoastem detalii despre aceasta nava)

foto si  info: Cristian Gregoretti


Expres sau Rapid in portul Tulcea

Expres sau Rapid in portul Galati


Navele au fost construite in Uniunea Sovietica fiind cunoscute ca proiect 340 - Raketa, fiind proiectate de inginerul rus Rostislav Alexeyev, un pioner al navelor de pasageri hydrofoil. Principiul de baza al functionarii acetui tip de nava este utilizarea de flotori hydrodinamici in imersiune (in limbaj marinaresc aripi portante) care o data ce nava naviga cu viteza acesti folotori ridica nava din apa cu 90 cm (la navele de tip Raketa), micsorandu-se suprafata navei care este in contact cu apa se obtine un randament sporit al propulsiei nava atingand o viteza de 70 km pe ora. 

Planurile tipului de nava Raketa 340:

Fotografii furnizate de utilizatorul staric, forumul cartula.ro



Cei care au date suplimentare despre aceasta nava ,fotografii sunt invitati sa contribuie la dezvoltarea acestei pagini si inclusiv a Registrului Naval Virtual Roman ,puteti trimite materiale la adresa rnv@marinarii.ro sau comentati in partea de jos a paginii (trebuie sa fiti autentificat ca membru al www.marinarii.ro) .

Pagina actualizata 26 decembrie 2013


Comentarii