Vizualizeaza nava - Hagieni

Vizualizeaza nava - Hagieni
Data lansare: 1982
Data casare: Mai 2013 Aliaga Turcia
Categorie: Dragi si Salandre
Santier: Santierul Naval Braila
Companie: C.N.M. NAVROM SA
Lungime: 130.70 m
Latime: 17.69 m
Pescaj: 8.10 m

Scurt istoric

Nava Hagieni

IMO 8222408 / RNR 45253 / Indicativ YQNC

Cargoul „Hagieni“ a fost construit lansat la apa in octombrie 1982 la Santierul Naval Braila si a facut parte din flota maritima a Romaniei.

Date nava : IMO 8222408, indicativ: YQNC, port de inregistrare: Constanta, 8.750 tdw., 5.931 trb., 3.956 trn., lungime: 130,70 m, laţime: 17,69 m, înalţime: 10,20 m, pescaj maxim: 8,10 m, echipaj: 38 membri, nr. punţi: 2, propulsie: motor tip 5-RD-68, licenţa: „Sulzer“, constructor: „H. Cegielski“ - Poznan, 1979, „3 Maj“ - Rijeka, principiu de functionare: diesel, ireversibil, 2 timpi, simplu efect, 5 cilindri, 680 x 1.250, 1ELC, turatie: 150 rotatii- minut, puterea masinii: 6.100 c.p., 4.487 Kw., viteza: 167 Nd., caldarine: 1CAUX-ACV-AZL, 29-7, 1CAUX-ACV-GEV, 125-7, motor auxiliar: 3 x 300- SKL - DMR 6 NVD 26A - 2, generatoare: 3 x 200 Kw., 400V, 50 Hz., CA, combustibil: pacura, bunker: 1.130 to., autonomie: 1.600 Mm, echipamente de navigatie si radiocomunicatie: girocompas, loch electric, radar, radiogoniometru, radiotelefon, sonda ultrason, statie radio, capacitate marfuri vrac: 11.980 mc, capacitate marfuri generale: 11.067 mc, cherestea pe punte: 910 to., nr. magazii: 8, nr. guri magazii: 4, instalatii de incarcare: 4 macarale x 5- 3,2 to.

Dupa anul 1990 a mai purtat numele „Lyvia“ (1998), „Dana“ (1999), „Oana“ (2006) si „Nika“ (2006; armator: Pic Shipping - Ucraina).

La 25 ianuarie 1997,  în timp ce se indrepta spre un port din Franta, s-a colizionat la intrarea in Stramtoarea Bosfor cu petrolierul „Barbarossa“ (pavilion: Italia, IMO: 8007975, 20.800 tdw., 12.671 trb., lungime: 157,60 m, laţime: 23,00 m, constructor: martie 1982, „Korea SB“, Pusan - Coreea de Sud, lansat la apa la data de 24 septembrie 1981), care se îndrepta spre un port din Rusia.
„Autoritaţile turcesti au început ancheta pentru stabilirea cauzelor ciocnirii petrolierului italian «Barbarossa» cu cargoul românesc «Hagieni»
«Autoritaţile turcesti au început ancheta pentru stabilirea cauzelor care au determinat, sîmbata, ciocnirea, în strîmtoarea Bosfor a petrolierului italian «Barbarossa» cu cargoul „Hagieni“» - a declarat, ieri, Mihai Grigorescu, inspector de Stat, sef al Inspectoratului Navigatiei Civile din Ministerul Transporturilor.

Grigorescu nu a putut preciza care va fi durata anchetei pentru stabilirea cauzelor accidentului. Urmeaza sa fie verificat jurnalul de bord de pe ambele nave si vor fi luate declaraţii echipajelor, referitoare la circumstanţele ciocnirii.
La «Navrom» s-au deplasat reprezentanţi ai «Cesena» S.R.L. , societatea care are închiriata nava de la «Navrom», precum si al asiguratorului navei.
Cargoul «Hagieni» si petrolierul italian «Barbarossa s-au ciocnit în condiţii de ceaţa densa, sîmbata dimineaţa, pe Bosfor, fara se înregistra victime.
În urma ciocnirii, cargoul «Hagieni» a fost esuat voluntar pe un banc de nisip, pentru salvarea navei, echipajului si marfii, a adaugat Grigorescu.
Nava romaneasca de 8.750 tdw, era incarcata cu soda calcinata si se îndrepta spre un port din Franta. Petrolierul italian «Barbarossa», de 22.000 tdw, avea drept destinatie portul rusesc Batumi“.

Datele tehnice ale navei au fost furnizate de domnul Constantin Cumpana si fac parte din cartea Amintiri despre o flota pierduta realizata in doua volume: Navele romanesti ale Dunarii si Marii si Voiaje neterminate, semnata de Constantin Cumpana si Corina Apostoleanu.


Amsterdam  - 1 iunie 1995


Fotografia a fost preluata din web site-ul www.shipspotting.com si este publicata in scopuri educative in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile .


 The picture was taken from the web site www.shipspotting.com and it is published for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .


Pentru a vizualiza fotografia in forma originala CLICK HERE to see the picture at source in original

Autor Fotografie ( www.shipspotting.com) har©



Toti cei care au date suplimentare despre aceasta nava ,fotografii sunt invitati sa contribuie la dezvoltarea acestei pagini si inclusiv a Registrului Naval Virtual Roman ,puteti trimite materiale la adresa rnv@marinarii.ro sau comentati in partea de jos a paginii (trebuie sa fiti autentificat ca membru al www.marinarii.ro) .

Pagina actualizata 27 decembrie 2013 , Cristian Munteanu


Comentarii
cristi2006 25.03.2012  

Nava este in continuare "in service", sub numele de NIKA. Apartine unei companii ucrainiene si naviga sub pavilion maltez.