Vizualizeaza nava - Sebes

Vizualizeaza nava - Sebes
Data lansare: 1960
Categorie: Nave Fluviale
Santier: Drobeta Turnu Severin

Scurt istoric

Nava bac Sebes

Bacul Sebes a fost construit la Drobeta Tr. Severin in 1960 si are o capacitate de 25t.
A apartinut Navrom Galati, fiind folosit la sfarsitul anilor '70 si inceputul anilor '80 pe relatia port Galati- Plaja Cocuta (pentru cei care si-o mai amintesc) - Zaclau. Ulterior, a fost folosit pe actuala ruta Galati-Zaclau, pt transport auto si pasageri.
Perioada sa de gloria incepe sa apuna incepand cu 1984-1985, cand Navrom Galati achizitioneaza noile bacuri Talisoara 1 si 2, respectiv Poienari 1 si 2. Efectueaza curse din ce in ce mai rar, iar dupa 1990 dispare din peisaj. Este ulterior vandut Danubtrans Smardan (probabil 1997, poate cineva are mai multe detalii), este reactivat si efectueaza si astazi curse pe relatia Braila-Smardan.

foto: Cristian Gregoretti ©

 
 
 
 
 

Toti cei care au date suplimentare despre aceasta nava ,fotografii sunt invitati sa contribuie la dezvoltarea acestei pagini si inclusiv a Registrului Naval Virtual Roman ,puteti trimite materiale la adresa rnv@marinarii.ro sau comentati in partea de jos a paginii (trebuie sa fiti autentificat ca membru al www.marinarii.ro) .

Pagina actualizata 14 iunie 2013 , Cristian Munteanu

 


Comentarii
cristi2006 16.02.2012  

Cateva informatii despre aceasta nava:
- a fost construita in 1960 la SN Drobeta Tr Severin
- capacitate: 25t
- a facut parte din flota Navrom Galati, fiind utilizata, alternativ, la inceputul anilor '80 pe relatia port Galati- plaja Cocuta-23 August (actual IC Bratianu) pt transportul de persoane sau pe relatia existenta si astazi trecere bac GL- IC Bratianu pt transpotul auto si de persoane; inca doua bacuri idendice deserveau aceleasi trasee: Cibin si Tazlau.
- incepand cu mijlocul anilor 80, este folosit din ce in ce mai putin, locul vechilor bacuri fiind preluat de noile aparitii: Talisoara 1 si 2, Poienari 1 si 2, Oltisoru 2 si 3.
- in prezent bacul arata foarte bine, nu a suferit modificari majore fata de felul in care arata in anii '80: singura diferenta e reprezentata de cele 2 rampe de acces, montate cu siguranta dupa "era" Navrom
- motorul pare a fi cel original ( "suna" la fel ca in trecut)