Vizualizeaza nava - Timisoara

Vizualizeaza nava - Timisoara
Data lansare: Iulie 1961
Data casare: casata la Aliaga octombrie 1990
Categorie: Nave Maritime
Santier: Santierul Naval Glati - Yard No: 508
Companie: Navrom
Lungime: 98.30 m
Latime: 13.90 m
Capacitate: GRT: 3090 - DWT: 4399

Scurt istoric

Nava Timisoara  IMO: 5361540

Construita in anul 1961 la santierul naval Galati nava Timisoara a navigat sub pavilion romanesc pana in octombrie 1990 cand a fost taiata la Aliaga .

Nr. punti: 2, propulsie: motor tip 5-TAD-56, licenta: Sulzer, constructor: Sulzer Brothers Ltd., Winterthur, Elveţia, principiu de functionare: diesel, reversibil, 2 timpi, simplu efect, 5 cilindri, puterea maşinii: 2.500 c.p., 1.839 Kw., turatie: 155 rotatii pe minut, viteza: 12,5 Nd., motor auxiliar: MAN - Germania, combustibil: motorina, bunker: 225 to., echipamente de navigatie si radiocomunicatie: girocompas, loch electric, radar, radiogoniometru, sonda ultrason, statie radio, capacitate marfuri vrac: 6.264 mc, capacitate marfuri generale: 5.800 mc, nr. magazii: 3, nr. guri magazii: 3, instalatii incarcare/ descarcare: 10 vinciuri, 10 bigi x 5 to.,

Timisoara in 1977


Fotografia a fost preluata din web site-ul www.shipspotting.com si este publicata in scopuri educative in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile .


 The picture was taken from the web site www.shipspotting.com and it is published for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .


Pentru a vizualiza fotografia in forma originala CLICK HERE to see the picture at source in original

Autor Fotografie ( www.shipspotting.com) Malcolm Cranfield ©




 

Timisoara 28/5 1976 at Århus, Denmark.

In dimineata de 2 iunie 1976 echipajul navei TIMISOARA a descoperit un incendiu in cladirile apartinand Østjysk Korn.

Imediat echipajul a incercat sa intervina folosind echipamentul de la bordul navei dar in curand a realizat ca nu putea face fata datorita magnitudinii incendiului.

Comandantul a trimis imediat un membru de echipaj catre oras oprind prima masina pe care a intalnit-o, soferul anuntand localitatile.

In scurt timp comandantul navei a efectuat o manevra de schimbare a pozitiei la cheu prin care a permis unui remorcher portuar sa asiste brigada de pompieri.

Cu putin timp inainte ca nava sa plece din portul Århus, echipajul a primit din partea sefului sectiei de pompieri o bine meritata recompensa.

Text :  utilizator Webmariner www.7seasvessels.com

Fotografila a fost preluata de pe site-ul www.7seasvessels.com si este folosita in scop educativ, ne-comercial. Toate drepturile asupra acestor fotografii apartin utilizatorului Ole Ryolf din acest web site.

The above picture was taken from www.7seasvessels.com and is published for non comercial, educational purposes in marinarii.ro All rights for the above picture are credited to user Ole Ryolf in the www.7seasvessels.com web site



Timisoara in Santierul Naval Galati .  Fotografie din Arhiva Muzeului National de Istorie a României

Sursa fotografie  www.comunismulinromania.ro Localizare fotgrafie Constantin Cumpana


Datele tehnice ale navei au fost furnizate de domnul Constantin Cumpana si fac parte din cartea Amintiri despre o flota pierduta realizata in doua volume: Navele romanesti ale Dunarii si Marii si Voiaje neterminate, semnata de Constantin Cumpana si Corina Apostoleanu.

Toti cei care au date suplimentare despre aceasta nava ,fotografii sunt invitati sa contribuie la dezvoltarea acestei pagini si inclusiv a Registrului Naval Virtual Roman ,puteti trimite materiale la adresa rnv@marinarii.ro sau comentati in partea de jos a paginii (trebuie sa fiti autentificat ca membru al www.marinarii.ro) .

Pagina actualizata 25 decembrie 2013 , Cristian Munteanu


Comentarii