Vizualizeaza nava - MAI 1105

Vizualizeaza nava - MAI 1105
Categorie: Politia de Frontiera
Santier: Daimler Galati
Companie: MAI
Lungime: 66 m
Latime: 9.7 m

Scurt istoric

MAI 1105 - Stefan cel Mare

Nava maritim? de supraveghere - MAI 1105 „?tefan cel Mare” a fost construit? prin programul financiar „Facilitatea Schengen - RO FSCH 18.1.1”, de c?tre ?antierul Naval Damen Gorinchem - Olanda. Noutatea const? în faptul c? reprezentan?ii operatorului economic au decis ca aceast? platform? naval? s? fie construit? ?i comisionat? în totalitate de c?tre unitatea de produc?ie din România - ?antierul Naval Damen Gala?i. 


     Nava a fost proiectat? ?i construit? în perioada 2009 - 2010, proiectul tehnic ?i supravegherea construc?iei fiind aprobate de c?tre societatea de clasificare Bureau Veritas (Fran?a).
     Nava este de tip monococ?, dispune de 4 pun?i, are la baz? un proiect geometric testat, dispune de o prov? modern? tip „axe bow” care permite s? navigheze în siguran??, cu vitez? mare, chiar ?i în condi?ii de mare de gradul 6 pe scara Beaufort. Totodat?, acest nou ?i modern concept asigur? o rezisten?? redus? la înaintare, precum ?i o reducere a consumului de combustibil fa?? de navele conven?ionale cu aproximativ 20%.


Având în vedere misiunile specifice de ordine public?, nava a fost dotat? cu un compartiment destinat sta?ion?rii a 80 de persoane ambarcate temporar (imigran?i, refugia?i) pe timpul transportului c?tre primul port de debarcare, camer? de deten?ie cu dotarea necesar?, birou criminalistic dotat cu echipamente specifice muncii de poli?ie, infirmerie cu sal? de consulta?ii ?i sta?ionar.


De asemenea, întrucât, prin angajamentele asumate de c?tre România, în vederea supravegherii frontierelor externe ale U.E., în scopul îndeplinirii misiunilor sub egida FRONTEX (Agen?ia European? pentru Gestionarea Cooper?rii Operative la Frontierele Externe ale Statelor Membre ale Uniunii Europene) nava dispune de facilit??i de sta?ionare la bord a exper?ilor din Statele Membre, precum ?i de un compartiment opera?ional.


   Luând în considerare dotarea complex? de care dispune nava, cu toate c? a intrat în dotarea Poli?iei de Frontier? Române în octombrie 2010, pân? în prezent a participat deja, pentru o perioad? de 3 luni, la Opera?iunea Comun? „POSEIDON 2011”, organizat? în Marea Mediteran?, sub coordonarea Agen?iei FRONTEX, pentru combaterea migra?iei ilegale dinspre nordul Africii la frontierele maritime sudice ale Uniunii Europene / Greciei.
    Nava Amiral a flotei Poli?iei de Frontier? Române, a?a cum a fost ea denumit?, î?i va demonstra în timp calit??ile, valoarea ?i complexitatea sistemelor de bord, va fi un adev?rat c?min pentru echipaj, iar pentru România va fi un ambasador respectat ?i de invidiat în porturilor lumii, pe unde deja desf??oar? misiuni externe.

Specificatii tehnice  si performante:
•    Lungime: 66,00 m
•    Latime: 9,70 m
•    Inaltime: 25,7m
•    Deplasament brut: 1.505 tone
•    Viteza maxima: 21 noduri
•    Viteza de patrulare: 12 noduri
•    Autonomie de operare: 1800 mile la viteza de croaziera de 17 noduri
•    Propulsie: Tip motor: 2 motoare tip MTU, tip 16V4000M73
•    Echipaj: 19 membri
•    Capacitate de transport: 100 persoane, inclusiv echipaj
•    Nava operationala: grad maxim al marii - 6
•    Ambarcatiuni:
o    mijloc de control si abordare - ambarcatiune semirigida  cu borduri moi Zodiac Hurricane H630
o    mijloc de salvare - ambarcatiune semirigida cuu boduri moi, cu motor  atasat Yamaha 30CP


Nava introdusa in Registrul Naval Virtual de Cristian Gregoretti 1 Noiembrie 2010

Pagina Actualizata 23 Iulie 2011 cu informatii primite de la Inspectoratul General al Politiei de Frontiera (domnul Iulian Iftode)

Fotografii : Cristian Gregoretti , Constantin Cumpana si Inspectoratul General al Politiei de Frontiera


Date suplimentare furnizate de Cristian Gregoretti (o mare parte din prezentarea initiala a fost acoperita de prezentarea oficiala MAI) :

Data lansarii  07.05.2010

Constructia navei a costat 24.750.000 de euro. Investitia a fost suportata de Uniunea Europeana, din fonduri Schengen.

Incepand cu 13.09.2010, nava a intrat in probe pe Dunare si la Marea Neagra.In data de 22.09.2010, a avut loc festivitatea de receptie a navei, la Constanta. In acceasi zi, a avut loc si festivitatea de receptie a altor 2 nave noi intrate in dotarea Politiei de Frontiera (MAI 2110 si MAI 2111, mai mici decat MAI 1105).


Toti cei care au date suplimentare despre aceasta nava ,fotografii sunt invitati sa contribuie la dezvoltarea acestei pagini si inclusiv a Registrului Naval Virtual Roman ,puteti trimite materiale la adresa rnv@marinarii.ro sau comentati in partea de jos a paginii (trebuie sa fiti autentificat ca membru al www.marinarii.ro) .


Albume foto

   
Comentarii
Bedeu 12.12.2010  

Frumoase fotografii. Inca o dovada a faptului ca santierele romanesti stiu sa construiasca nave. Prova aceea verticala (inspirata probabil de la yahturile oceanice) este o curiozitate. Daca dispui de planuri, schite sau compartimentajul acestei nave, nu ezita sa le postezi pe site. Multumesc.